Verslag ledenvergadering

Maandag 4 september was er in Café De Babbel de ledenvergadering, hierbij waren ongeveer 40 leden bij aanwezig. Hieronder kan je het gehele verslag terug lezen. Zijn er vragen en/of opmerkingen over dit verslag, laat dit dan via een bericht weten, wat via de website kan worden ingevuld.

1. OPENING
Erik heeft opening gedaan, complimenten aan alle teams hoe men zijn omgegaan met de uitgestelde wedstrijdprogramma n.a.v. het overlijden van Irma de Graaf. Teams hebben goed samengewerkt om de wedstrijd op tijd in te kunnen halen.

2. INGEKOMEN EN UITGAANDE STUKKEN
– Peter
– INKOMENDE STUKKEN
Geen
– UITGAANDE STUKKEN
Geen

3. FINANCIEN/LEDENADMINISTRATIE
– Jurgen
– In kas: € 1250,00
– Kascontrole is gedaan door Robert Aszink en goedgekeurd, Bertha Machiela zal de aankomende 2 seizoenen de kascontrole gaan doen. Dank aan Robert Aszink voor de afgelopen 2 jaren
– Verzekering is opgezegd. Alle deelnemers zijn al privé verzekerd, maar ook de eigenaren van de speelgelegenheden zijn verzekerd. Hierdoor bespaart de vereniging weer geld uit
– Contributie blijft €11,- per speler
– Gekeken wordt wat te doen bij het 30 jarig bestaan van de verenging in 2018

4. VOORSTELLEN NIEUWE BESTUURSLEDEN
– Erik
Peter Hogeboom heeft aangegeven te stoppen met zijn functie als secretaris van het bestuur. Hierdoor was er reeds in mei via de website een oproep geplaatst om de vacante positie in te vullen. Helaas was daar geen reactie op gekomen. Na uitleg van Peter wat de open gevallen positie in het bestuur inhoudt heeft Rudie Kasmarek aangegeven dit te willen gaan doen. Na goedkeuring van de aanwezige leden is hij voor de 2e keer gekozen als bestuurslid van de vereniging

5. SEIZOEN 2017-2018 COMPETITIE
– Jeroen
Afgelopen seizoen deden er 20 teams mee aan de competitie, helaas hebben 4 teams zich niet meer opgegeven en 1 team is er nieuw bij gekomen, we starten de eerste seizoenshelft dus met 20 teams, verdeeld over 3 divisies. De 1e divisie bestaat uit 6 teams en speelt 1,5 competitie (=15 wedstrijden in 15 weken), de 2e en 3e divisie bestaan uit 7 teams en zal 1 gehele competitie spelen (=12 wedstrijden in 15 weken). Besloten is dat Pub’84 2 niet degradeert, maar gewoon weer uit gaat komen in de 1e divisie, hetzelfde geld voor Bar Suc6 1, zij blijven uit komen in de 2e divisie. Indeling is als volgt:
1e divisie: Bora Bora 1, De Babbel 1, De Huyskamer 1, Pub’84 2, Uncle Sam 1 en Uncle Sam 2
2e divisie: Bar Suc6 1, Bar Suc6 2, De Babbel 2, Miero 1, Pub’84 1, Uncle Sam 4 en ’t West 2
3e divisie: Bar Suc6 3, Bar Suc6 4, De Babbel 3, de Babbel 4, Pub’84 4, Uncle Sam 3 en ’t West 4
Competitie 1e seizoenshelft start op dinsdag 12 april en de laatste wedstrijden zullen worden gespeeld op dinsdag 19 december. 2e seizoenshelft start op dinsdag 9 januari 2018 en onder voorbehoud zal de finaledag worden gespeeld op zondag 29 april in Pub’84 en De Huyskamer. Hiervoor zal er een partytent worden geplaatst tussen beide cafés, maar ook het geluid van een microfoon zal in beide cafés te horen zijn. Individuele klassementen zal ongewijzigd blijven.

6. SEIZOEN 2017 – 2018 KOPPEL KNOCK-OUT COMPETITIE
– Klaas
Opzet van de Koppel Knock-Out Competitie zal in grote lijnen ongewijzigd blijven. De inschrijving hiervoor zal eerder zijn, maar ook eerder sluiten. Bij het inschrijven wordt al duidelijk vermeld wanneer de geplande wedstrijden uiterlijk gespeeld moet worden en dat de finales zal worden gepeeld op vrijdag 20 april in Uncle Sam. Tussen de uiterlijke speeldatums zal iets meer tijd in zitten, er kan dus excuus meer ontstaan om de wedstrijd uit te mogen stellen. Iedere deelnemer weet van te voren waar ze aan toe zijn.

7. WEBSITE
– Peter
De website was weer aan vernieuwing toe, verschillende functies werkt niet meer op smartphones. De vernieuwde website is op dinsdag 5 september “live” gegaan, maar zal na verloop meerdere functies en verbeteringen ondergaan. Peter stopt dan wel met de werkzaamheden in het bestuur, maar zal samen met Sander en Luc de Roos de website gaan onderhouden. Zijn er nog vragen en/of opmerkingen over de website, dan kan dit altijd door middel van een bericht via de website worden door gegeven.

8. UITREIKING BORDJES
– Erik
– De gegevens van de bordjes waren op 8 mei door gegeven en medio augustus was er nog een herinnering uit gegaan. Helaas kregen we 1,5 uur voor de ledenvergadering het bericht dat de bordjes klaar waren, helaas was dit ook na sluitingstijd. De bordjes zullen daarom ook bij de speelgelegenheden worden afgegeven.

9. KLACHTEN
– Klaas
– Geen klachten
Wel een opmerking, als er een klacht is, doet dit dan per e-mail (zie website bij contact). Doe dit niet tijdens een competitieronde, bestuursleden spelen ook mee in de competitie en zijn op dat moment speler, bestuurslid zijn zij op de overige momenten. Daarbij, een klacht bespreken tijdens (iets te veel) drankje, daarmee wordt niet altijd goed omgegaan.

10. RONDVRAAG
William Smale: “Was er geen andere mogelijkheid qua indeling en competitieplanning?”
Antwoord bestuur: Met de planning moet ook altijd rekening worden gehouden met de bezetting van de speelgelegenheden. Als zoals nu het geval is, een 1,5 en 1 gehele competitie naast elkaar lopen, ontkom je er niet aan om 1 keer ectra vrij per team te geven. Het voordeel hiervan is wel dat alle divisies op 19 december tegelijk zijn afgelopen
Rudy Kasmarek: “Is het mogelijk dat er een filterfunctie komt in de individuele klassementen op de website?”
Antwoord bestuur: Dit gaat worden uitgezocht en als dit mogelijk is zal dit tijdens dit lopende seizoen worden toegepast op de website

11. SLUITING
– Erik
Voordat Erik iedereen bedankt voor hun komst, werd er afscheid genomen van Peter als bestuurslid. Erik bedankte Peter voor het werk wat hij heeft gedaan voor Darts’88 en overhandigde een bos bloemen en een cadeaubon. Ook is Peter voor alles wat hij in de afgelopen jaren heeft gedaan benoemd als Erelid van de vereniging.

12. Na de sluiting zijn de enveloppen uitgedeeld aan de teamcaptains en eigenaren van de speelgelegenheden. Voor elke speelgelegenheid zijn er voldoende wedstrijdbriefjes mee gegeven. Speelgelegenheden die er voor hebben gekozen om het inschrijfgeld via de bank over te maken, worden geacht dit te doen binnen 2 weken!

Start een gesprek